higheart+  
Try Try Try - Jason Mraz

莫西顾:

       这又是第三次推Jason Mraz的歌,哪天来个合集,把那些在Lofter中推荐过三次的歌手拿来汇总一下。


歌词:

翻译:暴风女厨


Hey yo    
oh baby we can fight like dogs we can fight like cats
哦 宝贝 我们可以像猫狗一样淘气地打闹
a dirty laundry needs a laundry man
邋遢的脏衣服交给快乐的洗衣工
maybe the king and the queen should lay off the caffeine
也许国王和皇后应该抛弃咖啡因
baby breathe before you react
宝贝 行动先先深呼吸
sometimes we do forget to behave and we regret what we say
有些时候我们确实没注意我们的举动 说出了让我们后悔的话
]cause we have two weapons if we don't choose'em carefully
这是因为没能小心地控制好我们与生俱来的两样武器
ladies and gentlemen this is instrumental
女士们绅士们 这其实是至关重要的
if life's to be a better flossy
生活本该更加迷人
i know i gave you everything you like
我知道我给了你梦想的一切
because you still give me butterflies
因为你一直将彩蝶般的微笑送给我
if we just try try try
如果我们不断尝试
just to be ni-ni-nice
尝试去友好地对待一切
then the world would be a better place for you and I
那么这个世界在你我心中将会更加美好
if we just live our lives
如果我们用心去生活
putting our differences aside
把一切不和谐抛到一边不去理
oh that would be so beautiful to me
哦 那这个世界将会是多么美丽
are we just dangling in the middle of a galaxy
我们就像漂浮在银河的中央一般
well i'm still down gravity
好吧 由于地心引力我仍双脚着地
to be stuck with you like flowers on the due drops
有你在身边就好像是鲜花有晨露的陪伴
now let it in my direction
现在大家把目光集中于我
my direction is up when everybody's down
当每个人低落时我仍有高昂的情绪
cause i don't mind being anybody's clown
因为我从不介意去当任何人的小丑
i love a little lift cause i'm an optimistic
我喜欢振奋的感觉 因为我是个乐观配
in an ultra realistic way
特别是在某些超现实派的眼中
cause basically this place is needing instruments of harmony
因为这个星球着实需要具有幽默感的音符
spreading my philosophy of love and inspiration
来传递我关于爱和鼓舞心灵的信条
oh these words i speak i committ to like a crime
哦 我承认我说出这些话就像是在犯罪
with a rythme i deliver i'm giving them a picture of the reasons why
伴着欢乐的节奏我用眼前的美丽世界去解释一切
we should just try try try
如果我们不断尝试
just to be ni-ni-nice
尝试去友好地对待一切
so the world could be a better place for you and I
那么这个世界在你我心中将会更加美好
if we just live our lives
如果我们用心去生活
putting our differences aside
把一切不和谐抛到一边不去理
oh that would be so beautiful to me
哦 那这个世界将会是多么美丽
well it wouldn't cost a penny but could save so many lonely lives
不用花费一毛钱但却可以拯救无数孤独的心灵
from interior eyes
温暖心灵的最深处
if we just try try try
如果我们尝试去不断努力
to open up a kind of understanding open up your heart
努力去更多地理解他人 努力去敞开心扉
i'm just planning seats
我正在等待目睹着美好的景象
cause i believe
因为我深信这一切都将实现
we could just try try try
如果我们不断尝试
just to be ni-ni-nice
尝试去友好地对待一切
so the world would be a better place for you and i
那么这个世界在你我心中将会更加美好
if we just live our lives
如果我们用心去生活
putting our differences aside
把一切不和谐抛到一边不去理
oh that would be so beautiful to me
哦 那这个世界将会是多么美丽
if we could tryyyyyy
如果我们付出真心
just to be niiiiiiice
友好去对待一切
that could be so beautiful to me
那呈现在你我眼前的世界将是多么的美丽


评论
热度(255)
 
© higheart+/Powered by LOFTER